Porsche 911 – trzy najważniejsze cyfry w motoryzacji
Nie da się udoskonalić ideału – to dlatego właśnie Porsche 911 zmienia się tak powoli. Doskonały samochód sportowy ewoluuje jednak z generacji na generację wewnątrz – silniki, wyposażenie i komfort każdego roku wyznaczają nowe trendy. 911 to najważniejszy numer w motoryzacji!
Krótki przejazd Porsche 911 kontra posiadanie na własność 100 zwykłych aut – wybór jest prosty!
Nie ma mowy o innym wyborze! Porsche 911 jest jedyne w swoim rodzaju, toteż wszystkie inne auta są po prostu… gorsze. Sześciocylindrowy boxer umieszczony z tyłu, za kanapą dla pasażerów. Charakterystyczna, nisko idąca linia dachu. Okrągłe reflektory oraz rodowód mniej więcej z połowy XX wieku. Każdy, kto usłyszy ten opis, wie już o jakim aucie mowa – albo o VW Garbusie, albo o Porsche 911. Są to spokrewnione konstrukcje, które oczywiście dzielą dekady rozwoju. Porsche cały swój rodowód oparło wyłącznie na modelu 911, co okazało się doskonałą decyzją. Wiele osób twierdzi, że jazda setką różnych aut nie daje tyle wiedzy o motoryzacji, co chwila spędzona podczas przejazdu Porsche 911.
Poszczególne wersje Porsche 911
Wariantów i nadwozi Porsche 911 jest sporo, ponieważ pojazd ten lubi różnorodność. Jedno jest pewne – inżynierowie z Zuffenhausen zadbali o to, by żaden przejazd Porsche 911 nie był taki sam. 911 Targa zapoczątkował modę na „pół-kabriolety”, 911 cabrio zaistniał jako symbol lat 80 i 90, zaś klasyczne 911 coupe jako pojazd sportowy. Powstało jeszcze wiele wersji silnika i wyposażenia. 911 Turbo wyposażane było w turbosprężarkę, zaś GT3 zasłynęło z komfortowego wyposażenia. Ostatnio popularnością cieszy się 911 RS, jako swego rodzaju powrót do korzeni.