Bagażnik na miarę Twojego samochodu
Właściciele samochodów muszą mieć świadomość, że nie zawsze mogą wybierać spośród wszystkich oferowanych na rynku bagażników rowerowych do auta. Jest to wynikiem mocowania danego typu bagażnika. Wyróżniamy trzy podstawowe rodzaje bagażników.
Bagażnik na tylną klapę samochodu
Pierwszą dostępną opcją jest bagażnik montowany w miejscu klapy samochodu, a ściśle mówiąc na niej. Jest to typ bagażnika, który od niedawna cieszy się coraz większą popularnością. Rozwiązanie to jest coraz chętniej wybierane z racji tego, że samochód nie musi posiadać haka holowniczego. Tym samym więc nie trzeba ponosić dodatkowych kosztów. Bagażnik jest montowany dzięki pasom lub specjalnym przyssawkom. Typ ten pozwala na przewóz maksymalnie 4 lekkich rowerów. Jego ogromną zaletą jest fakt, że pasuje do większości samochodów osobowych.
Wadą tego typu bagażnika jest skomplikowany i bardzo często długi montaż. Skutecznie ograniczony zostaje również dostęp do bagażnika. Jedyną opcją jest zdecydowanie się na droższy bagażnik, który ma regulowaną opcję odchylenia go nawet do 90 stopni. Często też zwraca się uwagę na to, że bagażniki montowane na klapę bagażnika pozostawiają na nim rysy i ślady.
Hak holowniczy i kompatybilne bagażniki rowerowe
Osoby posiadające haki holownicze najczęściej decydują się na bagażnik rowerowy do auta montowany właśnie w tym miejscu. Montaż i demontaż takiego bagażnika jest zdecydowanie szybszy i prostszy niż to miało miejsce w wyżej opisanym przypadku. Podobnie jak bagażnik montowany na tylną klapę samochodu, ma możliwość zamontowania maksymalnie 4 rowerów. W droższych opcjach jest możliwość odchylenia bagażnika nawet o 90 stopni, aby ułatwić dostęp do bagażnika samochodowego.
Zdecydowaną wadą tego typu bagażnika rowerowego jest to, że utrudnia manewry wykonywane na drodze i na parkingach. Często też jego montaż wiąże się z tym, że działanie czujników jest zaburzone.
Tanie bagażniki dachowe
Jedną z pierwszych opcji dotyczących przewozu rowerów były zdecydowanie bagażniki rowerowe montowane na dachach samochodów. Bagażniki te często współgrały z tymi standardowymi. Tym samym nie było konieczności demontowania relingów. Bagażnik umożliwia przewóz nawet 5 rowerów jednocześnie. Przy tym nie utrudnia otwierania bagażnika czy też jazdy. Jest to również jedna z najtańszych i ogólnodostępnych opcji.
Obecnie na rynku dostępne są dwa rodzaje bagażników mocowanych na dachu – w jednym rowery są ustawione pionowo, w drugim zaś potrzebny jest demontaż przedniego koła. To niestety sprawia, że potrzebne jest zdecydowanie więcej miejsca w samym samochodzie, aby przednie koła jakoś przewieźć.
Główną wadą tego typu bagażników rowerowych jest to, że samochód w czasie jazdy, jest zdecydowanie głośniejszy (szum wiatru opierającego się o pionowo ustawione rowery). Zaburzona zostaje również ergonomia i prędkość jazdy.
Każdy z wymienionych wyżej bagażników rowerowych ma swoje plusy i minusy, a obejrzeć możesz je np. tutaj – https://www.carmager.com/pol_m_BAGAZNIKI_Bagazniki-na-rowery-13702.html. Należy zatem zrobić bilans strat i zysków, wybierając odpowiednie dla siebie rozwiązanie.