Pasta do polerowania lakieru – sposób na piękne auto
Kochamy nasze samochody. Dbamy o nie, jak umiemy najlepiej. Chcemy, by wyglądały jak nowe. Dlatego boli nas każda nowa rysa na karoserii. Nawet zupełnie mała. Niestety z biegiem czasu lakier przestaje być błyszczący. Staje się matowy. Pojawiają się odpryski, zadrapania, spękania czy w końcu spore uszkodzenia.
Ratunkiem może być używana z reguły przez profesjonalnych lakierników pasta do polerowania lakieru Jednym ze sposobów przywrócenia oryginalnego, no prawie oryginalnego wyglądu naszego pojazdu jest zastosowanie pasty do polerowania lakieru.
Pasta do polerowania lakieru – jak działa
Pasta polerska https://autokosmetyk.com/pasty-polerskie, bo tak bywa też nazywana, zawiera sproszkowane ścierniwo. W zależności od wielkości materiału ściernego pasty mają różne właściwości. Duże ziarno dominuje w tzw. pastach agresywnych, przeznaczonych do usuwania dużych i głębokich rys. Pasty uniwersalne zawierają ziarno średniej wielkości.
Natomiast do finalnego wykończenia stosuje się pasty z najdrobniejszym ziarnem. Fachowo użyta pasta zdecydowanie poprawi stan lakieru. Auto zyska na wyglądzie, a nas nie będą irytować rysy i zadrapania
Pasta do polerowania lakieru – kiedy stosować
Pasty polerskie używane są głównie przez profesjonalnych lakierników. Jeżeli jednak chcemy usunąć zadrapania, zmatowienia czy odbarwienia warto sięgnąć po ten produkt. Pasty i mleczka polerskie łatwo się aplikuje. Wysoki połysk lakieru często można uzyskać już po jednokrotnym zastosowaniu preparatu.
Pasty do polerowania lakieru – na co zwrócić uwagę
Po pierwsze wszystkie prace powinniśmy zaczynać od past o jak najdrobniejszym ścierniwie. Gdy okaże się, że rysy są zbyt głębokie, trzeba będzie zastosować pastę o grubszym uziarnieniu.
Unikniemy w ten sposób niepotrzebnych uszkodzeń lakieru. Warto też zdecydować się na pasty renomowanych producentów. Mamy wtedy gwarancję, że osiągniemy zamierzony efekt.
Poprawimy wygląd auta i nie uszkodzimy lakieru. Pasty polerskie dostępne są w opakowaniach różnej objętości. Do małych napraw wystarczy 150 mililitrów, do większych możemy potrzebować nawet 500 mililitrów.
Niezbędna do prac jest gąbka polerska oraz szczególnie przy większych powierzchniach polerka elektryczna.