Czy warto kupić miernik lakieru?

Miernik lakieru służy do testu grubości powierzchni lakieru na podłożu stalowym, stalowym ocynkowanym także aluminiowym. Doskonale nadaje się do sprawdzania pojazdów czy nie były szpachlowane czy podwójnie malowane. Miernik lakieru mierzy grubość powierzchni niemetalicznej (lakier, szpachla, plastik, itp.) na podłożu metalicznym (stal, stal ocynkowana, wybrane rodzaje aluminium). Miernik tak właściwie mierzy odległość od przestrzeni receptora do przestrzeni metalicznej.

Miernik lakieru – czym tak naprawdę jest?

Nie bez powodu miernik grubości lakieru cieszy się tak wielkim zainteresowaniem na rynku. To pewne narzędzie, za pomocą którego znajdziemy, czy auto było podwójnie malowane, czy szpachlowane miejscowo. Także błyskawicznie odkryjemy dokładną grubość pokrytego lakieru.

To z kolei powoduje, iż bez kłopotu ustalimy stan rzeczywisty pojazdu – zbadamy, czy jest on kompatybilny, z tym że, o czym zapewnia nas sprzedawca auta używanego.

Jak funkcjonuje miernik lakieru?

Narzędzie mierzy grubość niemetalicznej powierzchni. Jest to odległość od receptora do powierzchni metalu. Mierniki zaopatrzone są w składniki pomiarowe, jakie we współzależności od rodzaju zlokalizowane są na kanale w sondzie lub na pokrywie narzędzia.

Testu dokonuje się dodając sondę do przestrzeni. Należy ustawić ją prosto oraz lekko dociskać do sprawdzanego obiektu. Istotne, by warstwa była czysta, gdyż brud może wypaczyć wynik. Narzędzie sprawdzi odległość wraz z istniejącą powierzchnią skażeń. W wypadku pojazdów otrzymane wyniki należy zestawić ze specyfikacją wytwórcy.

Polerownie lakieru natomiast jego grubość

Polerowanie lakieru polega przede wszystkim na usunięciu zewnętrznej powierzchni lakieru bezbarwnego. Lakier bezbarwny nie może być polerowny w nieskończoność, pomimo iż powłoka lakieru bezbarwnego to największa spośród powierzchni w lakierze stanowi ona tylko ok. ¼ grubości całej warstwy.

W wypadku przecięcia się poprzez część lakieru bezbarwnego, spotykamy cienką powłokę lakieru bazowego, jaka jako iż nie jest lakierem ochronnym jest niezwykle miękka.